Ak podnikáte asi ste si uvedomili, že je na čase okrem klasického offlinu začať riešiť aj online. Výborným prostriedkom na posúvanie informácií a noviniek sú určite sociálne siete. Počet ľudí na Facebooku a Instagrame z roka na rok rastie. Podľa dostupných informácií Facebook má okolo 2,5 milióna užívateľov na Slovensku. Instagram ho postupne dobieha a počet užívateľov sa šplhá k miliónu. Ak sa neviete rozhodnúť či nadviazať spoluprácu s online marketingovou agentúrou môžete si prečítať napríklad mesačný horoskop, čo vám hviezdy poradia alebo si môžete prečítať pár rád od nás podľa čoho si vybrať reklamnú agentúru na online marketing.
- Ako prvú radu vám odporúčame vyhľadať si dostupné informácie o danej agentúre. Správna online reklamná agentúra by vo svojej ponuke služieb mala mať nasledujúce oblasti: PPC, SEO, e-mail marketing, content marketing, social media marketing, blogging, corporate identity, mobile marketing.
- Pri výbere agentúry je dôležité skontrolovať si recenzie na sociálnych sieťach a na webovej stránke. Pozitívne reakcie a dlhodobá spolupráca klientov bude pre vás informácia, že sa danej agentúre darí a má zdravé jadro.
- Podstatné je aký máte rozpočet a koľko ste ochotní mesačne investovať. Dajte si vypracovať cenové ponuky od viacerých agentúr a neskôr si ceny porovnajte. Je samozrejme, že väčšia agentúra bude mať vyššie ceny, ale neznamená to, že, si máte vybrať tú najnižšiu z ponúk.
- Osobné stretnutie a prvý dojem urobí veľa práve vo výbere agentúry. Berte to tak, že táto spolupráca nebude trvať mesiac, ale väčšinou sa spolupráca plánuje na dlhšie obdobie.
- Stretnutie si naplánujte v agentúre. Budova, priestory, kancelárie by mali mať na prvom mieste výpovednú hodnotu. Musíte dôverovať inštinktu a takpovediac „sedliackemu rozumu“. Ak pracovníci sedia v nepeknom pracovnom prostredí, v kancelárii s bielymi stenami, môže vám to našepkať, že veľkú kreativitu zrejme nemajú.
- K agentúre sa snažte pristupovať ako k rovnocennému partnerovi. Od začiatku sa nastavte na to, že budujete váš úspech spoločne. Spolu vytvárate „dielo“ a rastiete spolu s agentúrou.
- Kreatíve sa medze nekladú, a preto sa skúste pozrieť na návrhy agentúry očami kreatívca. Veľa odvážnych značiek išlo mimo stereotyp a dokázali vytvoriť perfektné reklamné kampane.
- Stretávajte sa s ľuďmi z agentúry. Nie je nič lepšie, ako sa stretnúť osobne aspoň raz za čas a prediskutovať všetky vaše očakávania a návrhy.