Uncategorized

8 rád, ako si vybrať reklamnú agentúru

Ak podnikáte asi ste si uvedomili, že je na čase okrem klasického offlinu začať riešiť aj online. Výborným prostriedkom na posúvanie informácií a noviniek sú určite sociálne siete. Počet ľudí na Facebooku a Instagrame z roka na rok rastie. Podľa dostupných informácií Facebook má okolo 2,5 milióna užívateľov na Slovensku. Instagram ho postupne dobieha a počet užívateľov sa šplhá k miliónu. Ak sa neviete rozhodnúť či nadviazať spoluprácu s online marketingovou agentúrou môžete si prečítať napríklad mesačný horoskop, čo vám hviezdy poradia alebo si môžete prečítať pár rád od nás podľa čoho si vybrať reklamnú agentúru na online marketing.

  1. Ako prvú radu vám odporúčame vyhľadať si dostupné informácie o danej agentúre. Správna online reklamná agentúra by vo svojej ponuke služieb mala mať nasledujúce oblasti: PPC, SEO, e-mail marketing, content marketing, social media marketing, blogging, corporate identity, mobile marketing.
  2. Pri výbere agentúry je dôležité skontrolovať si recenzie na sociálnych sieťach a na webovej stránke. Pozitívne reakcie a dlhodobá spolupráca klientov bude pre vás informácia, že sa danej agentúre darí a má zdravé jadro.
  3. Podstatné je aký máte rozpočet a koľko ste ochotní mesačne investovať. Dajte si vypracovať cenové ponuky od viacerých agentúr a neskôr si ceny porovnajte. Je samozrejme, že väčšia agentúra bude mať vyššie ceny, ale neznamená to, že, si máte vybrať tú najnižšiu z ponúk.
  4. Osobné stretnutie a prvý dojem urobí veľa práve vo výbere agentúry. Berte to tak, že táto spolupráca nebude trvať mesiac, ale väčšinou sa spolupráca plánuje na dlhšie obdobie.
  5. Stretnutie si naplánujte v agentúre. Budova, priestory, kancelárie by mali mať na prvom mieste výpovednú hodnotu. Musíte dôverovať inštinktu a takpovediac „sedliackemu rozumu“. Ak pracovníci sedia v nepeknom pracovnom prostredí, v kancelárii s bielymi stenami, môže vám to našepkať, že veľkú kreativitu zrejme nemajú.
  6. K agentúre sa snažte pristupovať ako k rovnocennému partnerovi. Od začiatku sa nastavte na to, že budujete váš úspech spoločne. Spolu vytvárate „dielo“ a rastiete spolu s agentúrou.
  7. Kreatíve sa medze nekladú, a preto sa skúste pozrieť na návrhy agentúry očami kreatívca. Veľa odvážnych značiek išlo mimo stereotyp a dokázali vytvoriť perfektné reklamné kampane.
  8. Stretávajte sa s ľuďmi z agentúry. Nie je nič lepšie, ako sa stretnúť osobne aspoň raz za čas a prediskutovať všetky vaše očakávania a návrhy.